sobota, 24 maja 2014

Świecznik kawą pachnący

Świecznik kawą pachnący - 7  wyzwanie u Danusi





Witam wszystkich, dziś bardzo  cieszę się,  że na reszcie udało mi się skończyć mój świecznik kawą pachnący. W zasadzie to powstała seria dwóch świeczników, które przeznaczam jako upominek z okazji nadchodzącego  dnia mamy.

Po pierwsze świecznik drzewko kawowe który, wystawiam  na 7 -demkowe wyzwanie u Danusi


Po drugie niedługo dzień mamy więc zainspirowana  zapachem porannej kawy i pracą nad drzewkiem kawowym powstał jeszcze jeden świecznik - pachnąca filiżanka, ale o ty później


Dzięki powstałej  dokumentacji zdjęciowej Mojej pracy nad świecznikiem - drzewko kawowe powstał  dla zainteresowanych fajny kursik, zatem :

1. materiały:
      kula styropianowa, gałąź, ręczni papierowy i gazeta, sznurek(np gruba dratwa lub jutowy), pojemnik plastikowy, klej wicol, masa gipsowa, ziarno kawy, metalowe podstawki do  świec


 2. Wykonujemy kształt świecznika


Pojemnik plastikowy po zamocowaniu kija najlepiej zalać masą gipsową, żeby wszystko ładnie usztywniło się 


P wyschnięciu masy pojemnik od dołu zaklejamy podstawka tekturową, a kij owijamy gazetowymi paskami, wszystko ładnie podklejamy klejem na gorąco i taśmą papierową (malarską)



Cały stojak oklejamy skrawkami ręcznika papierowego za pomocą rozcięczonego kleju wicol, i suszymy.

3. Malujemy i zdobimy :


 Do malowania użyłam brązowej farby akrylowej. Po wyschnięciu pień mojego drzewka owijam sznurkiem lekko podklejając klejem na gorąco, a następnie jeszcze raz maluję farba akrylową


 Po wyschnięciu (na szczęście słoneczna pogoda mi sprzyjała i wszystko gładko szybko wysychało) wykonuję delikatne złocenie za pomocą złotej farby w spreju


Teraz pora na imitację korzeni. Wykonałam ją z półkuli ratanowej o której wykonaniu pisałam wcześniej ( plecionka biustonosza)



Na koniec czas na oklejenie półkul ( moich gałęzi drzewka) ziarnami kawy. Dodatkowo umieściłam na wierzchu metalowe podstawki na świeczki (można je dostać w kwiaciarni lub hurtowni świec)


 Tu mamy efekt końcowy, niestety nie miałam dwóch jednakowych świec ale przyznajcie tak też jest  nawet ok. :)







Na koniec jeszcze drugi świecznik z tej serii:

Filiżanka kawą pachnąca












Wykonałam ją z wikliny papierowej a w prezencie wypełnię ja cukierkami oczywiście o smaku kawy. 
 Zapach świecy cynamon i pomarańcza oraz dodatek pachnącej laski cynamonu i gwiaździstego anyżu w połączeniu z ziarnem kawy daje niesamowitą woń w pokoju, wypróbujcie sami nie potrzeba innych odświeżaczy powietrza.
 :) pozdrawiam i do następnego razu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz