wtorek, 14 stycznia 2014

smaczna straż pożarna

5-te urodziny syna to wspaniała okazja by się wykazać. Synek uwielbia wszystko co wiąże się z zawodem strażaka więc pomysł zrobienia takiego tortu okazał się strzałem w dziesiątkę.
Taki wóz strażacki był idealnym prezentem niespodzianką i wywołał wiele niezapomnianych chwil radości.
 Zrobienie tego tortu było dla mnie wielkim wezwaniem bo to pierwszy tego typu tort jaki podjęłam się zrobić. Mimo długiej pracy oraz kilku popełnionych błędów udało się. Następne torty bardziej dopracuje.
Teraz już wiem jaki krem mogę łączyć z masą cukrową by się nie rozpuszczał oraz jak zrobić dobrą masę cukrową .





Mój torcik zrobiłam z dwóch prostokątnych biszkoptów (jasny i kakaowy). Wszystko przełożyłam masa wiśniową ,kremem śmietankowym z wiśniami, gotową masą kajmakową i pianką śmietankową.Biszkopty nasączyłam sokiem z wiśni.Zestawienie mega kaloryczne ale warte smaku.
Przepis na masę cukrową znajdziecie wszędzie min na: kotlet.tv
Przepisy na krem i masę do przełożenia to nie żadna tajemnica więc się z wami mogę podzielić.

MASA WIŚNIOWA:

  • 2 słoiki wiśni w syropie
  • 2 budynie np waniliowe bez cukru
  • 1 galaretka wiśniowa
Jeden słoik z wiśniami odsączyć, wiśnie zostawić do powsadzania w krem śmietankowy po rozłożeniu na cieście. Budynie ugotować na soku z obu słoików wraz z wiśniami z jednego słoika. Następnie wsypać do tego galaretkę i wymieszać.Ciepłe wylać na ciasto i przykryć drugim ciastem.

KREM ŚMIETANKOWY:
  • 500 g śmietany kremówki
  • 250 g serka mascapone
  • 1-2 łyżek cukru pudru (przesianego)
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego (niekoniecznie)
Zimna kremówkę ubić stopniowo dosypując cukier puder i cukier waniliowy, następnie nadal ubijając dodawać porcjami serek. masę wyłożyć na kolejne poziomy ciasta wkładając w krem wcześniej odsączone wiśnie.

PIANKA ŚMIETANKOWA:
  • 500 g śmietany kremówki
  • galaretka wiśniowa 
Galaretkę przygotować według przepisu na opakowaniu, wystudzić a następnie tężejącą, ale lejącą wlewać stopniowo do ubitej wcześniej śmietany nadal ubijając. Szybko wyłożyć na ciasto gdyż szybko tężeje.


Budowa ciasta i dekoracja to moja inwencja twórcza zaczerpnięta z mojej wyobraźni.
Życzę powodzenia w tworzeniu swoich tortów oraz smacznego.
Zapraszam również do obejrzenia innych tortów i ciast w zakładce ciasta i ciasteczka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz