poniedziałek, 24 lutego 2014

Wzorzysty serwetnik i nie tylko

Serwetnik zdobiony metodą decoupage 

To moja pierwsza praca tego typu. Ogólnie zadowolenie dobre jak na pierwszą taką prace.
Zrobiłam parę błędów przy doborze farb i lakieru końcowego ale za to jestem teraz mądrzejsza w tej kwestii,a kolejne prace z pewnością będą bardziej poprawne.





Mój serwetnik tym razem miał nieco inne przeznaczenie, a mianowicie posłużył jako drobny upominek urodzinowy dla zwolennika dobrej herbatki i małego słodkiego co nieco.
Pomysł zapakowaniem herbatki  podsunęła mi pewna znajoma. Angi dzięki....
 Migdałowe ciasteczka oblane gorzką czekoladą o smaku imbiru, z dodatkiem  wspaniałej czarnej herbatki o smaku czerwonego winogrona i nagietka pozwolą na małą chwilkę relaksu w tym zimowym czasie.
W środku oczywiście dołączyłam mały zaparzacz do tego typu sypanej herbaty tak na wypadek jego braku.:)




Ponieważ pod czas pieczenia moich psełdo herbatek zostało mi dość ciasta więc postanowiłam z reszty wykonać takie oto serduszka które w godzinę później znikły jak za mocą zaczarowanej różdżki.......




Dziś mam dobry humor więc podzielę się z wami moim przepisem na te imbirowe serca:

  • 250 g mąki 
  • 150 g cukru pudru
  • 200 g masła lub margaryny
  • 1 jajko
  • 50 g mielonych migdałów
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru można dodać trochę kardamonu
  • polewa czekoladowa

Z podanych składników zgnieść ciasto, (można w razie potrzeby nieco dosypać mąki) jest dość miękkie więc zawinięte w folię należy schłodzić przez 1h. w lodówce. Po rozwałkowaniu ciasta na 2 mm grubości wycinać foremką serduszka, a następnie piec na papierze w rozgrzanym piekarniku na 200 stopni C na rumiany kolor ok 10 min. Po ostygnięciu oblać czekoladą.
Smacznego


1 komentarz:

  1. Serwetnik jest super! Nie próbowałam jeszcze decoupage'u, bo nie wiedziałam jak to się u mnie skończy... Twoje początki już są rewelacyjne ;) Prosty wzór ładnie odznacza się na białym serwetniku. I bardzo mi miło, że pomysł był inspiracją :)

    OdpowiedzUsuń