środa, 19 marca 2014

Czekoladowe ciastka z bakaliami



Witam .... Dziś coś na słodko i pokrzepienie duszy


Czekając na powrót weny twórczej przy zdobieniu jaj oraz dla odstresowania udało mi się zrobić coś słodkiego na pocieszenie.
 Potrzeba mi energii więc zdecydowałam się na czekoladę. Tak więc dla wszystkich upadłych na duchu dla wzmocnienia i poprawy energii wewnętrznej polecam puszyste czekoladowe ciastka z bakaliami

przepis znalazłam na:
deserektv.pl
stronka bardzo ciekawa polecam dla wszystkich łasuchów szukających nowości
dla leniwszych podaje przepis bez szukania:


  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 2 jajka
  • 75 g masła
  • 170 g brązowego cukru
  • 1 łyżeczka olejku waniliowego lub cukru waniliowego
  • 50 g zmielonych prażonych migdałów
  • 150 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 garście żurawiny lub słonecznika ( ja dałam po jednej rodzynek i łuskanego słonecznika, ale można dać również suszonych moreli lub jabłka)


Masło utrzeć z cukrem na kremową masę, dodawać stopniowo rozbite jajka z olejkiem nadal miksując na puszysty krem. Następnie dodać porcjami do masy jajecznej wcześniej roztopioną w kąpieli wodnej czekoladę ( ostudzoną do temp. pokojowej). Na koniec kolejno dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i migdałami oraz bakalie.



Łyżką formować ciasteczka (12-16 szt)na blaszkę wyłożoną pergaminem, zachowując odstępy.
Piec w rozgrzanym piekarniku 180 C 11-14 min nie dłużej.
Ciasteczka powinny być chrupkie na zewnątrz i miękkie w środku.



poezja smaku :) smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz