poniedziałek, 16 marca 2015

Zielony marzec

Zielona wielkanocna zawieszka

Hej Hej u mnie dziś czas na  zielony marzec Danutki

Nareszcie udało mi się dokończyć wielkanocną kompozycje na drzwi bardzo lubię zieleń i od początku planowałam wykonać to tak, a nie inaczej wiec wieść o zielonym bardzo mnie ucieszyła i skorzystałam z okazji by znów dołączyć się do Danusiowej zabawy.
Zieleń kojarzy mi się dość pozytywnie przybliża mi ciepło zielonej wiosny i wspiera nadzieją na lepsze.Myślę że u większości tak jest ....że pierwsze skojarzenie ''zielone'' ma z kasą :) Lubię też się w zieleni nosić oraz często zajadać zielonymi warzywkami .

Jeśli chodzi o wymagane pytanko seledynowe to moim zdaniem fajowo barwa ta komponuje się właśnie z zielenią najlepiej soczystą oraz różem i fioletem ale o gustach nie dyskutujemy a każdy ma przecież prawo wyboru osobistego.

Przechodząc do konkretów przedstawiam wam zieloną wielkanocną zawieszkę na drzwi zewnętrzne






Mam nadzieję że się wpasowałam kolorystycznie.

Cała kompozycja składa się z wyplecionej tacy (wiklina papierowa), jaj styropianowych zdobionych metodą decu, tulipanów z krepy, kurczaczków filcowych oraz dodatkowego wypełnienia w postaci moich korzonków czosnkowych (które były już pry szarym wianku), siatki po cebuli oraz kawałku zielonej fizeliny i wstążki ratanowej po starym bukiecie.

Na koniec sama podstawa taki mały ślimaczek szaro zielonej barwy



Z godnie z zasadami nie zapominam o banerku



Podczas mojej pracy porobiłam kilka fotek dzięki czemu powstał mały kursik na samodzielne wykonanie tulipanków z włoskiej krepy w moim wydaniu. Jeśli chcecie to korzystajcie



potrzebne.....
  • Włoska krepa: zieleń i żółty oraz zwykła bibuła czarna i zielona
  • druciki florystyczne  oraz cienki pomocniczy
  • waciki do uszu (dziecięce)
  • zielona taśma florystyczna (można zastąpić paskiem zielonej zwykłej bibuły)
  • klej w sztyfcie, nożyczki, szczypce i kleszczyki do drutu)

pręciki
Z czarnej bibuły wykonujemy pręciki, które owijamy wokół wacika można pomóc se klejem

płatki X 4
Wykonujemy 4 płatki na jeden kwiat jak na zdjęciu przycinamy i wytłaczamy palcami tworząc taka wygięta rynienkę.
kwiat- tulipan
Teraz wystarczy poskładać wszystko w całość, co tu pisać jest na zdjęciach i trzeba wypraktykować:)
listek, wiązka
Kwiat bez liścia jest niezauważalną pustą łodyga.

Na koniec można wykończyć kwiaty fajną przecierką w moim przypadku była to soczysta zieleń.
Dla uzyskania trwałości kwiaty należy spryskać bezbarwnym  lakierem najlepiej kilkakrotnie (pierwsza warstwa wsiąka).

To trzymajcie się ciepło i twórzcie.....


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz